۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

توفیق اجباری

قبل از هر حرفی بگم من دو تا بدقولی کردم... که البته دلیل داشت اول اینکه زودتر از 9 مرداد کوچ کردم چون وبلاگم رو مدیدریت محترم!!!! بلاگفا حذف کرد..اونم بدون هیچ هشدار یا خبر یا حتی ایمیل... آزادی بیان در بلاگفا هم مثل ایران نزدیک به مطلقه!!!دوم هم به خاطرابنکه آدرس رو دوباره تغییر دادم... چون ترجیح دادم با آدرسی که توی اون وبلاگ اعلام کردم کار نکنم...
راستش اولین بار که آدرس وبلاگم رو زدم و با اون پیغام مواجه شدم واقعا شوکه شدم... مبهوت شده بودم....( البته سریع دلیلش رو فهمیدم... اطلاعیه اصلا به مذاق مدیران خوش نیامده بود... و وبلاگ من و چنیدن نفر دیگه رو همزمان حذف کرد) برای من که حتی پست های مسئله دار رو به خاطر علاقه ذاتیم به آرشیو پاک نمیکردم خیلی ناگهانی بود... وبلاگی که نزدیک به 14 ماه براش زحمت کشیدم... بیشتر از 250 پست نوشتم و حتی به توصیه های مکرر دوستان یک پست رو پاک کردم و بعدش پشیمون شدم... تصور کنید یک دفعه هیچ اثری از وبلاگ و اون همه لینک و عکس و اخبار نباشه... ولی خیلی سریع سعی کردم خودم رو با شرایط جدید وفق بدم...
یکشنبه شب دیدم یه نفر که اصلا نمیشناختم ..اطلاعیه کوچ رو بدون یه نقطه کم و زیاد و با همون ترکیب کلمات 3 ساعت بعد از اعلام توی وبلاگم توی سایت بالا-ترین لینک کرده... ( بالا-ترین یه سایته که حداقل ساعتی 30 لینک ثبت میشه و کاربران با دادن امتیاز اون لینک رو بیشتر در معرض دید میگذارن .. و فکر میکنم حداقل روزی 20 هزاربازدید کننده داشته باشه).. شاید باورتون نشه که لینک کوچ 9 مرداد در کمتر از 5 ساعت 300 امتیاز گرفت و تمام روز دوشنبه به عنوان7 لینک برتر سایت ثبت شد...یعنی این خبر ظرف دو روز گذشته حداقل به اطلاع 20 هزار نفر رسیده... باورم نمیشد که اولین بار اطلاعیه رو من به کمک شما دوستان توی وبلاگ اعلام کردم...و اینقدر سریع فراگیر شده باشه...

دیشب بعد از حذف وبلاگم وقتی رفتم بالا-ترین و خبر کوچ دسته جمعی رو در موضوعات داغ سایت در کنار اعتصاب غذای نیویورک و خاموشی سبز دیدم تمام ناراحتیم از بین رفت... تازه فهمیدم که تنها وبلاگ من نیست .. دیروز شاید دهها وبلاگ رو دیدم که به سرنوشت من دچار شدند... به نظرم یه جور توفیق اجباری بود .. من نمیخواستم بعد از 9 مرداد دیگه اونجا آپ کنم .. ولی دلم نمیومد حذفش کنم .. که بلاگفا این زحمت رو کشید... بعد هم فیلم خاک سپاری سهراب رو دیدم... راستش وبلاگ 14 ماهه که هیچ .. اگر 14 ساله هم بود دربرابر یه قطره خون شهدای حوادث اخیر پشیزی نمی ارزید...این کمترین هزینه ای بود که میشد پرداخت کرد....
قسمت نظرات این وبلاگ رو هم ببینید
اما یه مطلب دیگه...
یه خصلتی توی ذات اکثر ایرانیانه... اینکه منتظر بقیه هستیم... وقتی اولین بار بحث کوچ مطرح شد بعضی دوستان گفتند بذارین ببینیم چند نفر میان ؟؟ بقیه میان؟؟؟ واقعا چرا همیشه منتظر بقیه ایم.. راهپیمایی و تجمع میریم توی خیابونهای اطراف میمونیم و سرک میکشیم ببینیم اول کیا میان... میخوایم الله اکبر بگیم منتظریم ببینیم اول کیا میگن... حتی قبل انتخابات بعضی از اشخاص به محسن رضایی علاقه داشتند ولی میگفتند چون رای نمیاره به فلانی رای میدیم... خب همه همینطور فکر میکنیم که رای نمیاره و کم کم سرد میشیم... مثل این میمونه که ده نفر برن رستوران .. وقتی گارسون بیاد سفارش رو بپرسه همه بگن هرچی بعدی بخوره... خب اینطوری همیشه گرسنه میمونن... اون چیزی که به نظرمون خوب میاد قبول کنیم و هرچی خوشمون نیومد رد کنیم وبه بقیه کار نداشته باشیم... مثلا من از گل دادن هفته قبل به مراکز نظامی اصلا خوشم نمیومد.. چون ممکن بودن موقع دادن گل به جرم براندازی دستگیر بشی....هیچ چیز بعید نیود... پس قبول نکردم... اصلا این شعر برای همین روزهاست که :
من اگر برخیزم .. تو اگر برخیزی .. همه برمیخیزند..
من اگر بنشینم... تو اگر بنشینی... چه کسی برخیزد...
پس حالا که این حرکت اینطور همه گیر شده دست به دست هم بدیم و اطلاع رسانی کنیم... میتونید برای جلوگیری از حذف زودتر از موعد وبلاگتون موقع اطلاع رسانی از آدرس http://www.9mordad.blogspot.com/ استفاده کنید...این سایت رو یکی از دوستان خوبم (پسر خوانده) درست کرده و اطلاعیه های خوبی توی وبلاگ گذاشته...
یه نکته مهم :
دوستانی که ریزه کاریها و انواع تنظیمات وردپرس و بلاگر یا هر سرویس خارجی دیگه رو بلد هستند ..یا لینک آموزشی رو دارند اطلاع بدن تا توی وبلاگها لینک بشه ...بعضی از دوستان مشکل دارند.... در مورد بلاگر فقط بگم توی قسمت تمپلت یا همون چیدمان قسمت اضافه کردن ابزار F هر ابزاری که بخوان موجوده... لیست پیوند.. لیست دوستان ... جاوا اسکریپت و چندین امکان دیگه...

اخبار داغ:
1- 36 نفر ارتشی به خاطر حمایت از مردم دستگیر شدند... ارتش همیشه با مردم بوده و هست...قدرشون رو بدونیم...
2-بسیاری از اساتید بزرگ دانشگاه و فیلسوفان و هنرمندان ایرانی و خارجی از اعتصاب غذا مقابل سازمان ملل در نیویورک از 31 تیرماه تا 2 مرداد ماه حمایت کردند... بد نیست بدونید این اعتصاب پیشنهاد اکبر گنجی بوده و بسیاری از ایرانیان از قبیل محسن مخملباف.. مهرامگیز کار .. ابی .. گوگوش.. شهیار قنبری.. شرکت کردند و برندگان جوایز نوبل حقوق بشر هم کتبا حمایت کردند..من جمله شیرین عبادی...
3-سید حسن خمینی برای شرکت نکردن در مراسم تنفیذ از ایران خارج شد...
4-خاتمی پیشنهاد رفراندوم داده.. این صحبتهای کروبی رو هم حتما بخونید .. خیلی جالبه...
5- از این به بعد حرف نزدن هم جرمه .. فرمانده علنا کسانی رو که حرف مخالف میزنند(هاشمی) و کسانی رو که حرف نمیزنند(مراجع تقلید).. تهدید به سقوط کرد... اینم جواب تلویحی هاشمی در سایت شخصی خودش
پ.ن: برای روز 9 مرداد لحظه شماری میکنم....منتظر همه هستم...
پ.ن2:اگر خواستید من رو لینک کنید با نام ایران من لینک کنید..حتی خبرهای ن ا خ ن ک رو هم با نام ایران من لینک کنید

۳۸ نظر:

مهشید گفت...

الان من قاظی کردم

پسرخوانده گفت...

یکم بیشتر توضیح بده چی شده؟
یعنی بهت پیغام دادن گفتند که حذفت کردیم؟
پیامشون چی بود؟
راستی چرا آدرس رو قایم می‌کنی؟ ردگم کنی برای چی؟
به قول بزرگ علوی "ایزگم" می‌کنی؟

امین آزاد گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
سیب گفت...

سلام مهدی جان آره خبر دارم وبلاگ یکی از دوستان رو هم که حتبی سیاسی نبود هم حذف کردن موردی نداره ولی خودشون خواستن بی خیال
وبلاگر سرویس دهی خوبی داه فقط یک تو نظر دادن آدم رو معطل می کنه که اونم فدای سرش اینم آدرس من:
http://e-sib.blogspot.com/

سیب گفت...

راستی این نظراتت رو که به صورت ی صفحه جدا مثل باگفا می آد رو چطور اینطوری کردی کدوم گزینه رو باید تو قسمت ادیت کامنت تو مدیریت وبلاگ باید انتخاب کنم.
موفق باشی

پسرخوانده گفت...

داداش ما که سر در نیاوردیم!
برای من نوشتی:«خودشون توی قسمت مدیریت سایت نوشتن»
خب چی نوشتن؟

پسرخوانده گفت...

اون وبلاگه که گفتی قسمت نظراتش رو ببینیم... همه‌اش زر مفته! کدوم احمقی "مراجع" رو "مراجعه" می‌نویسه؟!
دیگه خیلی هم نباید از اینا ترسید.
چند نفر رو می‌خوان بگیرن؟!

لبخندون گفت...

مبارک مهدی جون ...

Mrs.ZigzaG گفت...

مهدی جان من آدرس جدیدت رو توی پستم اطلاع دادم. اشکالی که نداره؟

Mrs.zigzag گفت...

من یه چیزی رو نمی فهمم. ابی مگه تو ارمنستان کنسرت نداره این روزا؟ دوستای من به خاطر کنسرت اون رفتن و...

آزاده گفت...

وبلاگتو اضافه کردم به لیست ...

با اینکه همه ی آرشیومو منتقل کردم اینجا، اما منم خیلی جا خوردم وقتی
دیدم وبلاگم حذف شده!

كاكتوس گفت...

سلام .
لينكت كردما با اجازه.اينم جديدمhttp://kaktoss.blogspot.com/

miss migrain گفت...

بهت افتخار می کنم ناختک عزیز...جدی میگم اینو...
منم میام
ادرسمو بعدا" میدم بهتون

ناشناس گفت...

سلام. چند بار سر زدم و فهمیدم که حذفت کردند. برای همین من از کل وبلاگ معمولن پرینت می گیرم برای همچین روزایی.

راستی آدرس ها را دوباره از کجا آوردی ؟؟؟

حدس می زدم میای و خبر می دی.تند آخه می رفتیو یادته بهت خصوصی می دادم و برای کامنت های عمومی آدرس نمی ذاشتم ؟

خوب همیشه گفتن دیوار موش داره و موش هم "چشم داره!!!

کمی فونت را درشت کن تا ما عینکی ها هم بتونیم بخونیم.

ناشناس گفت...

salam
sharmande avalin kasi ke az neveshte shoma copy gereft va oono pakhsh kard man bodam albate hich ghast sooyee nadashtam va tanha mikhastam ettela resani karde basham
omidvaram mara bebakhshi

Unknown گفت...

تو گوگل ریدر میتونی پستات رو باز یابی کنی

یه فنجون چایی داغ گفت...

من هم تو ورد پرس یکی ساختم هم بلاگر اما حتی خودم تو ستینگ نمیتونم برم اطلا ساین آپ نمیشه اینطوری باشه یا تو بلگفا می مونم یا عطای بلاگ و به لقاش می بخشم

آقای رگبار گفت...

باز ممنون که خبری دادی .مهدی جان . چه جوری میشه آرشیو رو منتقل کرد؟

آزاده گفت...

از این کار خبر نداشتم
تو بلاگفا اصلا نوشته هات هیچ امنیتی نداره هر وقت دوست داشته باشن پاکت میکنن کار خوبی میکنین که کوچ میکنین

خاشاك گفت...

سلام
خونه ي جديد مبارك!
من رفتم يه "بك آپ" از نوشته هام بگيرم ديدم جا تره و بچه نيست!
بقيه حرفا باشه واسه بعد. موفق باشيد.

دوست گفت...

سلام ببخشید من یه سوال توی اون بلاگ گفته بودم که بلاگ حذف شد حالا سوالمو اینجا می گم

ببین من یه دامین خوب توی بلاگفا دارم می خوام اونو توی بلاگر هم داشته باشم ولی خوب دامین پر هست البته اخرین اپدیتش مال 2002 هست می خواستم ببینم ایا مثل بلاگفا می شه اون وب را چون خیلی وقته اپ نشده گرفت یا نه

دوست گفت...

سلام ببخشید من یه سوال توی اون بلاگ گفته بودم که بلاگ حذف شد حالا سوالمو اینجا می گم

ببین من یه دامین خوب توی بلاگفا دارم می خوام اونو توی بلاگر هم داشته باشم ولی خوب دامین پر هست البته اخرین اپدیتش مال 2002 هست می خواستم ببینم ایا مثل بلاگفا می شه اون وب را چون خیلی وقته اپ نشده گرفت یا نه

من عاشق اسکواشم! گفت...

کاش فونت رو مثه وبلاگ دوستت (9mordad) تو هم Tahoma کنی. اینجوری خوندن مطالب یه خورده سخته.

سیب گفت...

سلام مهدی عزیز ! وارد سایت google و یا yahoo شوید و این متن را تایپ کنید: . ahmadinejad is not my president بعد یه مدت از پیشنهادات این سایت ها همین نام خواهد بود.
یادتون باشه خودشون خواستن والا ما به یک برگ کاغذ که اسمش رای بود رازی بودیم که بدهند بهمون ولی شما شاهدید که خودشن سر شوخی رو باز کردن.
راستی یه عده مثل اینکه زودتر رفتن این قرار رو به هم می زنه شما موردتون استثنا بود ولی من عده ای رو می بینم که با اینکه هنوز در بلاگفا اکانت دارن اومدن در بلاگر یا ورد پرس مینویسن .اینو باید تذکر داد.تا هانگی و همراهی حفظ بشه.

مسافر گفت...

تغيير آدرس!

ناجي گفت...

سلام ناخنك جان.من در مورد ترك بلاگفا يه مطلبي نوشتم،بيا يه سر بهم بزن.

jiiiiiiigh گفت...

دیروز اومدم تو وبت دیدم نیستش! می خواستم سراغتو از خانوم زیگزاک بگیرم که آدرست رو تو وبم دیدم .. مرسی که بهم خبر دادی ..

بدون که حذف شدن وبلاگت یعنی موفقیت تو .. تنها راهی که براشون مونده خفه کردن صداهای مخالفه .. پس غصه نخور ..

زالزالک گفت...

سلام
وبلاگ جدیدتو لینک کردم
فقط یه سوال داشتم اونم اینه که کدوم سایت بهتره تا من دوباره یه وبلاگ بسازم؟اسمشو برام بزار تو کامنتا.مرسی

زالزالک گفت...

راستی اینم بی زحمت بگو که چه جوری میشه آرشیو رو منتقل کرد چون من تازه کارم!!!

Meci گفت...

حیف وبلاگ به اون خوبی نبود که حذفش کردن؟بذار هر کار میخوان بکنن مگه تا کجا میتونن مردم رو خفه کنن؟
راستی 9مرداد باید چه پستی بذاریم واسه ترک بلاگفا؟

Iran e Sarfaraz گفت...

سلام برادر من. خوبي؟
ممنون سر ميزني به من. ديدي كه من هم مثل تو يعني دقيقاً‌مثل تو "كوچ"كردم.
راستي در مورد اون كميك استريپ ها، كار من نيست كار دوست خوبمون وحيد نيك گو با وبلاگ 7 هست. من كار هاشو تو بلاگم ميزارم.
نوشتت خيلي عالي بود.
منتظر حضور هاي بعدي تو هستم.

mahsima گفت...

سلام گل پسر
بروی چشم لینکت کردم
نظرت برام محترمه.خودت اینو می دونی
ولی من تو ایرانم می مونم
می دونی
اگه بیام میشم مثل اونایی که رفتن از ایران
چون فکر می کردن اینجا کسی صداشونو نمیشنوه
ولی این از نظر من راه حل مناسبی نیست
ترجیح می دم اگه قراره بهم ظلم بشه تو کشور خودم بشه!
سفرت بخیر دوست خوبم

سلبنیاز گفت...

همه رو خوندم همه دستوراتم اجرا شد فقط یکم کار کردن تو این محیط برام سخته هنوز!!!

man گفت...

مهدي عزيز خوشحالم كه با ديدن اون لينك تو بالاترين خوشحال شدي!!!تو سطح وسيع تري سعي مي كنم اطلاع رساني كنم!!!هنوز به اين محيط عادت نكردم!وبلاگ من از زير دستشون در رفته!!!اگر چيزي خواستي كه به بچه هاي بلاگفا بگي به من بگو!من ديگه دلم نميخواد اونجا آپ كنم!اطلاع رساني مي كنم!!!

ناشناس گفت...

دوست من.. ممنون بابت لینک...بلاگفا که بودی میخوندمت خاموش..
اینجا که اومدی دنبالت اومدم .
ممنون از حضورت.

ناشناس گفت...

دوست من.. ممنون بابت لینک...بلاگفا که بودی میخوندمت خاموش..
اینجا که اومدی دنبالت اومدم .
ممنون از حضورت.

ناشناس گفت...

سیستم اجازه درج ایدی و ادرس نداد با اسم ناشناس ثبت شد..

Unknown گفت...

سلام ، من زیاد اهل سیاست نیستم راستش نمیخوام باشم ولی آینده خودم و کشورم برام مهمه ، به نظر من در اینترنت فقط به سایتهای غیر ایرانی که امکان ایجاد وبلاگ میدن اعتماد کنید ، سرویس دهندگان ایرانی همگی چاپلوسهای دولت هستن و هر کاری میکنن تا پیش اربابشون سر بلند باشن حتی دادن IP آدرس شما به مقامات احمق دولتی

موفق باشید دوستان