۱۳۸۸ شهریور ۱۹, پنجشنبه

تغییر

پارسال همین موقعها بود.. داشتم توی اتوبان رسالت میرفتم... ساعت حدود 12 شب بود... دیدم جلوی مصلی یه زن و مرد و یه بچه منتظر ماشین هستند... میدونستم اونوقت شب کنار اتوبان ماشین گیرشون نمیاد... سوارشون کردم... یه مرد با چهره خیلی مذهبی و یک خانوم کاملا محجبه با یه دختربچه شیرین زبون... میخواست بره میدان آزادی و وقتی شروع به صحبت کرد فهمیدم ناشر قرآن توی قم است و توی نمایشگاه غرفه داره... صحبت از دین مردم کرد و دل خیلی پری داشت... یک دفعه شروع کرد به نفرین کردن فرمانده و قسم خورد که اگر امام زمان بیاد اولین کسی که سر میبره همین نایب جعلی خودشه... باورم نمیشد .. با اون ظاهر چنین حرفهایی بزنه... معلوم بود خیلی اهل دین و مذهبه .. ولی از اینکه کسی رو به عنوان امام زمان بالای سرش گذاشتند عصبی بود... جالبتر اینکه همسرش از من ترسیده بود مرتب توی پهلوی شوهرش میزد و میگفت بسه ... وقتی داشت پیاده میشد حرفی زد که به دلم نشست... گفت من خادم مسجد جمکران هستم و روزانه برای ایران دعا میکنم... کاملا گیج شده بودم.. تا به حال از کسی با این شکل ظاهری چنین حرفهایی نشنیده بودم... خیلی ازش خوشم اومده بود.... معلوم بود از دین سوء استفاده نمیکنه و برای خدا میخواد...
این موضوع مربوط به پارسال بود و خیلی تعجب داشت .. ولی بعد از جریانات اخیر این افراد خیلی زیاد شدند... کسانی که دینشون رو دوست دارند و دلشون نمیخواد با نظریات خرافه ولایی نابودش کنند... الان دیگه تعجب نداره...
پ.ن1: پسر شهید بهشتی(یکی از بانیان همین قانون اساسی ) دستگیر شد و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت... این جمعه معلوم نیست فرمانده چی میخواد بگه...ولی اگر روز قدس بی تفاوت باشیم ... شک نکنید کروبی و موسوی دستگیر خواهند شد... البته این به منزله انفجار مردم خواهد بود... به خصوص که دانشگاههای خوبمون هم باز شده ...
پ.ن2: یک کتاب از جریانات اخیر در فایل پی دی اف تهیه شده ... از روز 20 خرداد تا چند روز پیش با تمام عکسها و بیانیه ها و وقایع .. 570 صفحه است... هر طور شده دانلود کنید .. خیلی عالیه.. یک سند فوق العاده... لینک دانلود
پ.ن3: این خبر رو بخونید .. اگر فیل-تر شکن ندارید .. فقط بگم که برای اجلاس سازمان ملل ...هموطنان مقیم نیویورک یک ایمیل درست کردند که هر ایرانی با صدای خودش بگه .. ا.ن رئیس جمهور من نیست...حتی الامکان به دو زبان بگید و به این آدرس بفرستید:
isnotmypresident@gmail.com این صداها روز سخنرانی ا.ن (اگه بتونه) پخش خواهد شد... نیویورک در انتظار یک تظاهرات بزرگ برای اون روزه....پس همین الان موبایلهاتون رو بردارید و صداتون رو ضبط کنید و به این ایمیل بفرستید...این کار رو حتما حتما انجام بدید .. البته نه فقط خودتون ... تمام کسانی که میشناسید و این عقیده رو دارند.. به خصوص کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند...
پ.ن: نامه دکتر سروش رو هم از دست ندید ... بینظیره...

۱۵ نظر:

غرغرو گفت...

ميدوني ناخنك منم فكر ميكنم كروبي و موسوي تا اون روز دستگير ميشضن ولي قطعي نيست ها.
منم عاشق اين طور مذهبيهام.
راستي مامانم ميگفت رو در و ديوار امروز اعلاميه براي روز قدس زياد ديده

هاD گفت...

خیلی‌ها مثل اون آقا ناراضی هستن ولی جرأت بیانش رو ندارن .

Iran e Sarfaraz گفت...

واي به حال كودتا
اگر بشن رهبرا جدا...
مطلب جالب و پر معنايي بود. كاش همه اينجوري بودن.
نميدونم چرا يك سري آدم نفهم و بي شعور بگن "جانم فداي رهبر" بابا بگو جانم فداي ايران، وطنم، ميهنم... رهبر كيه ديگه؟؟
مرسي ناحنك جان

سرگیجه گفت...

مهدی جان مرسی از لینکت. از روز قدس خبری نداری؟

jiiiiiigh گفت...

آره این آدمای پاک سیرت زیادن .. با بعضی هاشون سرو کار دارم ..

موج سبز آزادی با آدرس org فیلتر نیست می تونی اونو بذاری ..
من که دیشب اینقدر اعصابم خورد بود به خاطر احتمال دستگیری موسوی و کروبی .. خدا مثل همیشه یه ترس بزرگ بندازه تو دلشون تا نتونن هیچ غلطی بکنن ..
عاشق دکتر سروش شدم .. عالی بود نامه ش ..

لبخندون گفت...

خوبه نزدیکیم پس ...

هلی گفت...

ولی یه سوال.....چرا قیافه های مذهبی باید تو کشورما همه یه شکل واحدداشته باشن طوریکه بااولین نگاه بهشون بدبین بشی و تاباهاشون حرف نزنی نفهمی یارو عقایدش چطوریه؟!!!!کاش اینطور آدما تلاش برای نجات مملکتو از ریختشون شروع کنن......

زهرا گفت...

من خودم از یه بافت مذهبی هستم!
اما خانوادگی به فش می کشیم ا.ن و خ.ر رو!
به هر کی هم می گفتیم که به موسوی رای دادیم شاخ در می آوردD:

MaedeH گفت...

اگه همه صداشون و بفرستن خیلی خوبه ! ما بیشماریم !

sarbazan sabz گفت...

سلام
مطلب جالبی بود...
باید بگم که در هر قشری افرادی هستند که هنورز یه مقدار غیرت و قکر براشون مونده...
ولی حواست باشه الان نمیشه دیگه به کسی اعتماد کرد...مواظب باش...
نامه سروشم قبلا خونده بودم...
از اون قسمتی که در مورد خودش حرف زد خیلی خوشم اومد...

بازم بیا ÷یش ما
به امید آزادی سبز...

مرگ بر ديكتاتور گفت...

سلام دوست عزيز،
افراد را از ظاهر نمي توان تشخيص داد.افراد مذهبي زياديند كه دينشان را براي منفعت نمي خواهند و واقعا از صميم قلب به آن چه مي كنند اعتقاد دارند و گاهي بالعكس. فردي كه به آگاهي فردي و جمعي رسيده باشد هرچقدر هم مذهبي باشد محال است از استبداد ديني و جاهلاني چون ا.ن و ديگران پيروي كند.
به نظرم موسوي و كروبي را دستگير مي كنند؛به خصوص بعد از سخنان امروز رهبري كه خواستار برخورد تند با افرادي بود كه وحدت نظام(!) را از بين برده اند.
ولي از يك جهاتي بهتر مي شود چون اينجوري مردم جري تر مي شوند و مبارزات جديتر.
موفق باشيد و سبز انديش

ردپا گفت...

خیلی نامه جالبی بود.

ناشناس گفت...

سلام من فكر ميكنم روز قدسم مثه شباي قدر هيچ خبري نميشه و همه از ترسشون ميچپن تو خونه هاشون.حالا نيگاه كنين.من كه چشمم آب نميخوره

man گفت...

لينك مطالب مهمت و گذاشتم تو وبلاگم.ليست كالاهاي تبيغ شده تو صدا و سيما رو گذاشتم.

بالاخره سروش سكوت رو شكست.

بايد واسه روز قدس بيشتر تلاش كرد....

آزاده گفت...

نامه سروش جالب بود