۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

اشتباه کردم

قبل از هر حرفی بابت اینکه گفتم سرد شدیم از همگی معذرت میخوام... راستش من توی خواب هم نمیدیدم دوباره چنین جمعیتی بیان... یعنی وقتی داشتم میرفتم حداکثر در خوشبینانه ترین حالت تصور یک سوم این جمعیت رو داشتم... واقعا روحیه گرفتم .. امروز محل کارم همه فهمیدند که خیلی شارژم... دیگه دپرس نبودم ... شادی رو با تمام وجود حس کردم... خدا رو شکر کردم به خاطر اینکه هنوز فراموشمون نکرده... الان که دارم اینجا مینویسم نمیدونم از کجا شروع کنم... فقط بگم که لذت بخش ترین روز در 3 ماه اخیر بود... شاید جمعیت به اندازه 25 خرداد نبود.. ولی اینکه بعد از مدتی سکوت دوباره اینطور همدیگه رو پیدا کنیم واقعا عالی بود... تصور چنین روزی رو نداشته باشی و یک دفعه ذوق زده بشی...
دوستانی که درباره زودپز و انفجار مردم تردید داشتند ..بهتره یک بار دیگه فیلمها رو ببینند... بیشتر از هرچیز آبروریزی جلوی خبرگزاریهای دنیا لذت داشت... بدون اینکه به مردم بگن کلی خبرنگار خارجی دعوت کردند که نشون بدن همه چیز تموم شده ... حداقل 200 هزار نفر سیاه لشکر جمع کرده بودند... حتی اگر بخواین بهتون میگم 10 تا از اتوبوسهای این افراد جمعه شب کجا مهمون بودند... یک حسینیه توی جنوب شرق تهران... این رو با چشمهای خودم دیدم...جالب اینجاست که رسانه میلی و خبرگزاریهای کودتاچیان همه چیز رو انکار میکرد.. در صورتی که مردم ایران دوباره تیتر اول خبر یاهو بودند...
فوتبال دیشب هم خیلی جالب بود... فیلم پ.رنو هم میخواستند سانسور کنند اینقدر طول نمیکشید... راستش دیشب خیلی ناراحت شدم وقتی فهمیدم ورزشگاه هم رفتیم و من نمیدونستم... ولی از رادیو شعارها رو شنیدم و جالبتر اینکه گزارشگر رادیو میگفت 45 هزار تماشاچی اومدند.. امروز همه خبرگزاریها اعلام کردند با حضور 85 هزار نفر رکورد تماشاچی شکست...
شنیدم دیروز پسر شریعتمداری ( بخوانید سگ پاسوخته) با چاقو به خاتمی حمله کرده و مردم جلوش رو گرفتند .... یک سوال دارم اگر پسر کروبی به ا.ن یا حتی یکی از وزراش حمله میکرد الان چه آشوبی بود؟؟؟؟
مردم نشون دادند که نفهم نیستند... البته بگم حداقل 6-7 نفر رو میشناسم که دوست داشتند بیان و خانواده (همسر یا پدرو مادر) نگذاشتند بیان... من قول میدم که اگر این تظاهرات بدون خشونت و حمله سگها بود و مردم از جونشون و عزیزانشون اطمینان داشتند 3 میلیون نفر میومدند که نشون بدن خر نیستند... خودشون میدونند که اکثر جامعه دانشگاهی و تحصیل کرده و کسانی که کمی از عقلشون استفاده میکنند سر از کار این نظام در میارند .. و مخالفند... حاضرم قسم بخورم حتی یک نفر از اون 14 میلیون(بخوایند 19 میلیون) اعترافات زندانیان رو باور نکرد و همگی خندیدند... نمیدونم کی میخوان بفهمند که الان سال 58 نیست... مردم خیلی باشعورتر شدند... هنوز در اون سالها زندگی میکنند...
یک مطلب دیگه.. من نقطه مقابل فمینیسم نیستم ... یعنی ضد زن نیستم... ولی به این راحتی هم ازشون تعریف نمیکنم.. اما یک واقعیت رو باید بگم.. در اکثر تظاهراتها توی دنیا تعداد مردان حداقل 4-5 برابر زنانه... چون به هرحال زنان به خاطر وضعیت جسمی آسیب پذیرترند... اما در ایران باید اعتراف کنم که اگر خانومها از آقایون جلوتر نبودند یک قدم هم عقب تر نبودند... حضور و شجاعت خاونمها روی ما رو کم کرد... غیرت ایرانی رو به طور واقعی نشون دادند... و نشون دادند که به هیچ وجه پا پس نمیکشند و روی آقایون رو سفید کردند... این رو گفتم شاید آقایون یک کم به خودشون بیان ....درسته ما هم بودیم .. ولی به طور نرمال باید چندین برابر باشیم... صف اول بعضی از تجمعات دیروز رو خانومها تشکیل دادند...
دیروز از یکی از دوستان شنیدم بعد از ظهر میدان هفت تیر درگیری شدید بوده... به نظر اشتباهه .. توی همین فرصت به اسم ما بانک و ماشین مردم رو آتیش میزنند.. دلیل برای درگیر عصر نبود...
پ.ن: شنیدم شیراز و مشهد و اصفهان و تبریز و قم هم با پا خواستند.... دوستان خبر موثق دارند بگن...
پ.ن2: فعلا که توی نیویورک هیچ هتلی حاضر نمیشه به ا.ن جا بده... منتظر نیویورک و بازگشایی دانشگاهها باشید...
این لینک رو حتما ببینید .. طرح خیلی خوبیه

۱۵ نظر:

هلی گفت...

سلام...خدارو شکر که بعدمدتها همه یه شارج درست درمونی شدن....ا.ن که اهل این کارای تشریفاتی و تجملاتی مثل هتل نیست...ا.ن ما اگه باشه یه دونه ازاین چادر سفریا باخودش می بره نیویورک همون بغل با رحیمی و سعیدلو و بقیه بروبچ یه چادری می زنن ....اصلا چراچادر؟!!!یه چندروزی توهمون هاله ی نورپارسالی اقامت می کنن....امنیتش هم بیشتره!

سرگیجه گفت...

تو در گیری هفت تیر من اولش رو دیدم یهو ضد شورش شورش حمله کرد و شروع کرد مردم رو با باتوم زدن مردم هم شرو کردن به دفاع اول مردم عقب نشینی کردن بعد یهو همه بصورت متحد به ضد شورش حمله کردن .یه قسمت از دفاع مردم به سنگ رو هم دیدم. اما بقیه شو از اینترنت دنبال کردم

مرگ بر ديكتاتور گفت...

سلام دوست عزيز،
من هم تصور چنين جمعيتي را نمي كردم.روز قدس 88 نقطه عطفي در تاريخ شد كه ثابت كرد ما بر استبداد ديني، بر نااميدي و ترس پيروز شده ايم.
فوتبالشونم خيلي كمدي شده بود.بهونه خرابي دوربيناشونو وسط كشيدند و يه تيكه هاييش را سياه و سفيد و بدون صدا(!) پخش كردند..مدام هم دم از آرامش كامل تماشاچيان مي زدند!
موفق باشد و سبزانديش

newsens گفت...

آقا تبریک دمه همه گرم، آرزوهای ما بر باد نرفت. چند وقته دیگه این مسخره ملی دیگه برنامه زنده نمی تونه پخش کنه. تا انروز ..

man گفت...

منم واقعا شارژم واقعا ميخواستم بنويسم ولي مطلبي كه نوشتم مهم تر بود.سعي كن اطلاع رساني كني.به دوستايي كه نت ني يان هم بگو...

+ديروز من از وقتي از مترو اومدم بيرون تو بهت بودم تاوقتي برسم خونه...عالي بود عـــــــــــــــــــالي....

ديكتاتوره بيچاره بازي ادامه داره....

پسرخوانده گفت...

تبریک تبریک!!!
تک تک سلول‌هام دارن می‌رقصند!

بازم تبریک و خداقوت.

دختری از دیار سبز امید گفت...

مخاطبم بسيجيان هستند ، بسيجي كه در جهت حفاظت از ميهن و مردم بنا نهاده شد ولي اكنون خود شري است براي مردم .
پست امروزم رو تقدیم میکنم به اون بسیجی که تو راهپیمایی روز قدس به تن خسته ام تاخت....

محمد رضا الف گفت...

دست شماو تمام وبلاگنویسها و هر کس که مشوق مردم و اطلاع رسان آنها برای تجمع 27 شهریور بود درد نکنه و به امید خدا که کلیشه ای و....شده به امید همت همین مردم آزادی نزدیک است. شما بنده را نمی شناسید و دلیلی برای خودنمائی ناشناس وجود ندارد اما من در خیابان 16 آذر همرا چند ده نفر دیگر صف اول بودیم هیچ اتفاقی هم نیافتادو زنده ایم و نتنها زنده که دوباره احساس زندگی کردن می کنیم ای کاش میشد لذت این احساس رو به دیگران گفت اما حیف باید لذت مبارزه برای زندگی کردن را در دل مبارزه حس کرد.اون احساسی که در شما امروز بوده احساس وجود و مسئولیت پذیری نسبت به خودتون وجامعه است.ما به کسانی که کمی از تبلیغات پوشالی اینها در ایجاد رعب و وحشت ترسیده بودند ثابت کردیم که اگر با هم باشیم پیروزیم و هیچ هزینه ای هم نخواهیم داد .هر بار تجربه ما بیشتر میشود .به امید آزادی ملت ایران

sarbazan sabz گفت...

سلام دوست عزیز

من با یه مطلب جدید آپ کردم...خیلی جالبه...اگه یه کم دقیق بشید چیزای خوبی میشه فهمید...

منتظرتم...
به امید ازادی سبز...

افسونگر گفت...

درود بر مردم آزاد انديش و سبز انديش ايران
با اين حضور سبز بيش از پيش دلگرم شدم
حضور سبزها در استاديوم هم فوق العاده بود ضدحال خوبي بود واسه دروغگوها

آنتیگونه گفت...

با خبرهای ناخنکیت روحیه میدی به آدم

دختری از دیار سبز امید گفت...

سلام دوست من خوبی؟
من به بزرگوریه خودم میبخشمت.....

بهم سر بزن آپم.منتظرمااااااااااااا

مهندس باکره گفت...

سلام مهدی جان همیشه سلامت باشی چند روزی اینترنتم قطع بود البته فکر نکنم عذر موجه ی باشه در هر حال .
می خواستم بگم وقتی کانال تلویزیون در راهپیمایی روز قدس از سبزها هم حرف می شزنه یعنی یه چیزی اذیتشون کرده همه ی کسانی که اون روز تو خیابون انقلاب و خیابانها های اطرافش بودند دیدند که ما نه تنها اندک نیستیم بلکه بسیار بیشتر از بیشتریم البته باید این عمل رو واسه 13 آبان و 22 بهمن و ... هم تکرار کنیم .
من تا آخر با همه دوستان سبزم خواهم ماند.

مانیل(خانومی) گفت...

من شنیدم رشت هم شلوغ شده. شما نمیدونیین تو تهران حدودا چند نفر از راهپیمایی کننده ها سبز بودن؟

Unknown گفت...

رئیس جمهوره قلّابی ما آقای احمدی نجس عجب آدم بی‌حیا و بی‌شرمی هست بعد از اینهمه قتل و آدم کشی‌تازه می‌خواد بره سازمان ملل بگه چطور باید قتل عام کرد و رئیس جمهور هم شد. آقای احمدی نجس و پدر نجسترش آیت الله دشمن اسلامی یک روز جواب این جنایاتشون را خواهند داد حالا هرچقدر برند سازمان ملل عر و تیز کنند. مارو باش هزار‌ها سال تمدن را دادیم دست یک خر ، آقای احمدی خره و یک خر رون، آیت الله دشمن اسلامی. می‌خواد بره اونجا بگه در ایران همجنس باز نیست ولی‌نمیگه کون بچها و طلاب گذاشتند همجنس بازی به حساب نمیآید.اول میکننمون بعد میکشنمون، بد از حقوق بشر و حقوق مردم حرف میزنند. ما دیگه چه ملت خره بدبختی هستیم که اینها شدند حاکممون. لا اِلهَ اِلَّا اللّه
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»