۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

قهرمان یا عامی

امروز نمیخواستم بنویسم ولی اتفاقات مجبورم کرد...
قبل از هرچیز بگم فردا ساعت 6 تا 8 ونک -ولیعصر تجمع میکنیم... چهارشنبه جلوی مجلس...

در ضمن نامه رضایی و بیانیه موسوی و بیانیه خاتمی و بیانیه هاشمی رو حتما بخونید...
یه کم درباره اعترافات دیروز بگم...

1- اینکه ابطحی علنا گفت من دیروز همینجا به آقایون گفتم... ابطحی دیروز اونجا چیکار میکرد؟؟؟؟
2- مگه ابطحی روحانی نیست... طبق آیین دادرسی باید در دادگاه روحانیت محاکمه میشد نه انقلاب...
3-سعی نکنیم از ابطحی قهرمان بسازیم... کسی که جلودار میشه .. کسی که همراه مردم میشه باید با مردم باشه .. فرق قهرمان با دیگران اینه... وگرنه من هم میتونم برم زندان و بعد بیام اعتراف کنم... قبول که شکنجه شد ..قبول که هیچ خری این اعترافات رو باور نمیکنه... ولی خونش از شهدای این راه رنگین تر نیست... به نظرم ابطحی مرد این روزها نبود.. شاید از حرفهام ناراحت بشین... ولی باید از این دادگاه عبور کنیم... ما حرفمهامون و عقیده مون این نیست که عاشق اصلاح طلبانیم... ما جمهوری میخوایم .. قوه قضاییه مستقل از بدنه حکومت میخوایم... ما آزادی میخوایم .. ما میخوایم مشروعیت هر بالادستی از ما باشه..نه از مقام عظمی....کسانی که افسرده شدند و میگن خون مردم هدر شد اشتباه میکنند...من بعید میدونم موسوی اینطور اعتراف کنه... چون موسوی قبل از انقلاب رو چشیده... بهزاد نبوی از اعضای حزب توده بوده و قبل از 57 بارها شکنجه شده و دم نزده... قبل از انتخابات موسوی رو از خودشون میدونستم .. ولی حالا اینطورنیست... من اصلاح طلبان رو رهبر شایسته مردم نمیدونم و حتی اگر همه شون بیان اعتراف کنند بازهم خواسته ام تغییر نمیکنه ..ولی بازهم یه مسئله برام مثل روز روشنه... اگر بهزاد نبوی و حجاریان (البته بیشتر حجاریان معلول) از این نوع اعترافات کردند من در این وبلاگ رو تخته میکنم و خفه میشم... باید این روزها قهرمانان اصلی رو بشناسیم...خاتمی هم اعتراف کنه حجاریان می ایسته... او مرد این روزهاست...باید از ابطحی و عطریانفر و امثالهم عبور کرد... اونها حذف شدند .. ولی مردم حذف نخواهند شد...
ما برای ابطحی و خاتمی و دیگران فریاد نمیزنیم .. ما برای وطن و هموطنمون از همه عبور میکنیم...
از این دادگاه عبور کنیم..یادمون باشه اگه 2 نفر اعتراف کردند.. حداقل 100 نفر هم رده ابطحی و عطریانفر هستند که اعتراف نمیکنند...

بی جهت نیست که اسم مصدق تا ابد میمونه ..بی دلیل نیست که گلسرخی به شجاعت در تاریخ ایران مشهور میشه... اونها هم شکنجه شدند .. یکبار هم که شده درباره دادگاه گلسرخی تحقیق کنید ... فیلمش هم هست ...تا ببینید شجاعت یعنی چی؟؟؟بد نیست یه نگاه به این عکس بندازیم و عکس العمل این بزرگ مرد تاریخ ایران رو در هنگام صدور حکم ببینیم که به نشانه تمسخر در دادگاه دراز به دراز خوابید... فرق قهرمان با فرد عادی اینه..

پ.ن: این دوست به نام برفی لطفا آدرس بذاره...
پ.ن: اینبار التماس میکنم خبر فردا رو اطلاع رسانی کنید...

۲۰ نظر:

برفی گفت...

ممنون از پستت و چشم .. حتما..

برفی گفت...

چه عجب اسم من درج شد.. تو پست قبلی اسمم رو باز هم یک ناشناس نوشت!!!

ریحانه گفت...

کسی که جلودار میشه .. کسی که همراه مردم میشه باید با مردم باشه .. فرق قهرمان با دیگران اینه... وگرنه من هم میتونم برم زندان و بعد بیام اعتراف کنم... قبول که شکنجه شد ..قبول که هیچ خری این اعترافات رو باور نمیکنه... ولی خونش از شهدای این راه رنگین تر نیست... به نظرم ابطحی مرد این روزها نبود..

منم تقریبا همین ها رو گفته بودم با یه کمی اینور اونور ...الان خودت هم ابطحی رو محکوم کردی ... ولی به من گفتی حق محکوم کردن نداری !!!

ترگل گفت...

قربون تو برم من! حرف دلمو زدی

هاD گفت...

پست‌ها مثل هم هستن . منتها شما علمیش رو گفتی . من خودمونیش :))
عکس نشون داده نمیشه . ف/ی/ل/ت/ره .
یه فکری براش بکنی ممنون میشم :)

Mrs.ZigZag گفت...

کی گفته ابطحی قهرمانه؟! اگه قهرمان بود دلم براش نمی سوخت!!! ابطحی برای من یه آدم معمولیه. واسه همین دلم برای چهره ش سوخت. دلم برای دختراش سوخت. برای خانواده ش.
ابطحی دو ماه بود که بازداشت شده بود. می تونست همون هفته ی اول اعتراف کنه. اون مطمئنن حق انتخاب داشت. ولی حق انتخاب بین سه تا دخترش و مقاومت!!! اونم مثه ما آدمه. از جنس ماست! دلیل نمی شه محکومش کنیم. نه. من محکومش نمی کنم چون پدرم "دو ساعت" با اینا در ارتباط بود و ناراحتی معده گرفت!!!!! دو ساعت فقط... اما وقتی اومد خونه داغون بود!!!

لبخندون گفت...

کاش من تهارن بودم این روزا ای کاش

خانوم زیگزاگ گفت...

ببین قرار تجمع 6 تا 8 بعد از ظهره دیگه؟!! شک کردم یه لحظه... آره؟

man گفت...

سلام!راستش امروز واسه دومين بار تو شبكه جام جم حرفاي ابطحي رو شنيدم و چيزي كه تو اون كنفراس خبري نظرم جلب كرد اين بود كه نبوي هم زير شكنجه اون متن رو امضا كرده ولي حاضر نشده بياد جلوي همه بگه كه تقلب شده و گفته خيانت نمي كنه!اين يعني با مردم بودن!!منم امروز كلي فكر كردم و به نتيجه ي تو رسيدم!حداقل ميتونست نياد اين حرفارم بزنه...
2.منم در مورد حرف تو موافقم قبلا هم تو وبلگم نوشتم كه هدف ما الان ديگه از موسوي هم گذشته از خاتمي و امثاهم!!!ما الان مردميم!مردميم براي ازادي بيان!براي دمكراسي!!!ما دنبال راي مون هستيم الان ولي نه ديگه براي موسوي براي يه دمكراسيه ابدي...

زهرا گفت...

سلام!
من از ÷ست شما برای اطلاع رسانی استفاده می کنم!
مشکلی که نداره!؟
البته دارم استفاده می کنم چون دیر دارم اجازه میگیرم بنابراین سریع عمل می کنم
با اجازه!

Azadeh گفت...

be dostani k tehran boodano paye injor barnameha, goftam

newsens گفت...

من از نزديك با با آقاي ابطحي در ارتباط بودم هر چند كه تائيدش نمي كنم،اين مزخرفاتي كه مجبور شده از روي متن بخونه اوهام مشوش نويسندگانش بوده كه بنا به دلايلي آقاي ابطحي مجبور شده بخونه!

Iran e Sarfaraz گفت...

من هم با نظرات شما موافق هستم. دليل اينكه چرا آقاي ابطهي و ديگر دوستان قبول به اعتراف كردند را بر ما به خوبي روشن نيست!!
اميدوارم در راهي كه مردم در پيش گرفتند پايدار باشند.

پسرخوانده گفت...

اون وبلاگ موقت بود، توی بلاگفا...
چهارتا پست بیشتر نداشت. هیچ حرف خاصی هم نداشت! حذفش کردند.donamir1.blogfa.com
این یارو مریضه به خدا!

مهشید گفت...

دیگه از این همه دوروغ خسته شدم .

سیب گفت...

من با ابطحی یا عطریانفر کاریندارم این وسط باید اصل مسئله رو دید که چرا آقایان باید اعتراف بگیرند واعتراف این آقایان را پخش کنند مشکل ما محمود است نه اعترافات .
با اجازتون به این پستتون و خبر فردا لینک دادم

sahra گفت...

man be abtahi hagh midam...harchand ke dige ghabulesh nadaram

خاشاک گفت...

موقعی می تونیم راجع به اعترافات اضهار نظر کنیم که یه تجربه بازداشت داشته باشیم.قبول کنید غیر قابل تحمله.
اما اینا همه واسه ناامید کردن جنبشه.واسه اینکه همه بگن بزرگان که اعتراف کردن پس ما چی.
ناامید نمی شیم
اندکی صبر سحر نزدیک است

ناشناس گفت...

به نظر منم نباید محکومش کنیم خدا می دونه چه تهدیدایی کردن. اینا اختلاف رو می خوان و اینکه مردم با دیدن این اعترافات ساکت بشن

غرغرو گفت...

نميدونم ميشه ابطحي و... رو با گلسرخي (عاشقشم من)مقايسه كرد يا نه ولي خب كافيه يه نگاه به اون تو داد گاه بندازيم و يك نگاه به حال و روز ابطحي .حتي اگر ميخواست فكر نميكنم ميتونست فكر كنه كه بخواد مثل اون مرحوم عمل كه.